Wednesday, 25 September 2013

Fungsi Vitamin E Shaklee dan kelebihannya

ASSALAMUALAIKUM...


Hari ni nak sharing testimonial vitamin e shaklee pula. Set vitamin shaklee untuk kecantikan adalah vitamin c dan vitamin E. Walaupun mahal sikit tapi kesannya lebih cepat dan terbaik. menyembuhkan parut dan mempunyai kadar antioksidaan yang sangat tinggi.



Sebelum tu nak cerita sikit tentang Vita E ni...jom 



>Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium [as selenium yeast].

>Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik. 

>Sekiranya anda pengamal vitamin E selain jenama Shaklee, pastikan juga anda membeli vitamin selenium supaya vitamin E anda dapat berfungsi dengan lebih baik. 

Sama seperti Vitamin A, kita tidak boleh mengambil Vitamin A berlebihan kerana ia boleh mengakibatkan toksik kepada badan melainkan kita mengambil vitamin Pro- Vitamin A seperti Beta Carotene yang mana ia hanya akan ditukar kepada vitamin A bila diperlukan saja.

>Makanlah vitamin E bersumber semulajadi dan ini boleh dilihat pada label botol vitamin anda sama ada ia 'd' atau 'l'.
Bagi yang bertulis pada label dengan 'd' ini bermakna ia adalah sumber asli. Manakala 'l' adalah sumber tiruan atau sumber kimia. 

>Mengapa perlu memilih sumber asli? Supaya lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber tiruan atau sumber kimia kerana jika tidak dapat diserap oleh badan , ini akan menyebabkan toksik kemudan hari dan penyebab kepada wujudnya abnormal sel dalam badan.




VITAMIN E juga bertindak sebagai
  • Awet muda
  • Membaiki peredaran darah, memperbaiki tisu, rawatan PMS
  • Mengurangkan parut
  • Meningkatkan kesuburan untuk lelaki & juga wanita
  • Kulit dan rambut sihat, cantik & lebat
  • Merawat masalah keintiman
  • Merawat masalah seksual lelaki
  • Vitamin E juga boleh dijadikan sebagai masker semulajadi


[ANTARA TESTIMONI VITA-E SHAKLEE]:-









*************************************


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF dan HARGA ISTIMEWA khas untuk anda.

Untuk Info dan Order:
Shaklee Independent Distributor | ID 949751
Facebook:Lyn lin
WhatsApp / SMS : 012 2745437


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.




Friday, 20 September 2013

Perbezaan Ubat dan Supplemen

Ramai juga yang masih keliru perbezaan di antara ubat dan vitamin. Tak kurang juga yang bertanya; perlu ke kita makan vitamin kalau kita dah ambil makanan seimbang? Saya jawab YA kerana badan kita tak boleh menghasilkan (sintesis) vitamin sendiri, kecuali vitamin D (perlukan cahaya matahari). Tambahan pula dengan gaya hidup serba ringkas, serba segera zaman sekarang ni lagilah memaksa kita mengambil vitamin atau makanan tambahan.



Saya ringkaskan perbezaan di antara ubat dan vitamin(supplemen) dalam jadual seperti di bawah. Jom baca!





UBAT
MAKANAN TAMBAHAN (FOOD SUPPLEMENT)
1.     Ubat sama sekali ganjil dgn tubuh badan. Mereka tidak menjadi sebahagian dari tisu2 kita, tidak juga menyumbang bahan2 berkhasiat.Bahan berkhasiat kesemuanya adalah semulajadi dan penting kepada tubuh badan. Jika kita kurang mengambilnya kita akan mati atau sengsara akibat kelemahan fungsi organ.
2.     Ubat ialah ejen-ejen bahan kimia yg kuat yg boleh mengubah fungsi2 secara mengganggu tindakan biokimia dan proses2 enzim.Bahan2 berkhasiat bertindak membantu tinadakan biokimia dan pemprosesan enzim.
3.     Ubat boleh mengakibatkan kesan sampingan, kebanyakkan boleh kekal dlm badan. Malahan aspirin boleh kekal menyebabkan gangguan dlm perut, loya, gangguan penglihatan, gangguan mental, bintik2 merah, telinga berdengung, gangguan penghazaman dan akhirnya kematian.Bahan berkhasiat tidak menimbulkan kesan sampingan. Menggunakannya berlebihan hanya terganggu sementara. Oleh kerana badan membina sistem2 enzim untuk menghadapi bahan berkhasiat, ianya bersedia menghadapi kelebihan.
4.     Ubat bertindak baik hanya secara berasingan. Ianya boleh terganggu antara satu sama lain dan berkebolehan menghasilkan kesan2 sampingan.Bahan berkhasiat bertindak lebih baik secara bersatu antara satu sama lain. Bahan berkhasiat sedia membantu antara satu sama lain ibarat rantai. Kesemuanya harus bergabung untuk menghasilkan kesan yg lebih baik.
5.     Ubat baik dimakan biasanya dipertengahan antara waktu makan untuk mengelakkan dgn hal yg saling mempengaruhi atau pencarian oleh kesan daripada makanan.Bahan berkhasiat baik diambil bersama makanan. Ianya lebih berkesan menyerap bersama makanan dan mempertingkatkan keberkesanan penghazaman lain2 faktor makanan.
6.     Ubat berkemungkinan membawa maut. Salah guna atau berlebihan boleh membunuh. (kematian adalah kesan sampingan yg pasti)Bahan berkhasiat adalah selamat. Tiada suatu pun kenyataaan yg tercatit mengenai merbahayanya dgn pengambilan vitamin,zat galian dan asid amino.
7.     Ubat menghasilkan kesan pada setiap orang. Tidak kira apa keadaan seseorang itu, seseorang boleh merasai kesan pengambilannya.Bahan berkhasiat tidak menghasilkan tindakbalas kpd seseorang. Ianya hanya memberi kesan sekiranya bahan2 berkhasiat ternyata berkurangan dlm tubuh badan.
8.     Ubat bertindak cepat dan menakjubkan. Seseorang boleh menerima kesannya dlm beberapa minit atau jam shj.Bahan2 berkhasiat bertindak secara beransur-ansur (perlahan-lahan) dlm jangkamasa yg panjang. Ia kebiasaannyamengambil masa berbulan2 untuk mencapai kesan dan kejayaannya.
9.     Ubat merawat kesan atau tanda2 sakit, tetapi bukannya merawat punca sakit. Ianya hanya menutup kesakitan, disebaliknya ianya tidak memulihkan.Bahan2 berkhasiat bertindak merawat terhadap PUNCA penyakit sekiranya digunakan kerana menampung kekurangannya. Jika sesuatu keadaan yg sedia ada itu berpunca dari kekurangan sesuatu bahan berkhasiat yg tertentu. Oleh itu menambahkannya ketika mengambil makanan dpt mengatasi masalah serta kerosakan yg telah terjadi tidak berulang lagi.
10.           Ubat perlu diberi pengawasan yg teliti bagi menghalang kelebihan sukatan yg merbahaya ke arah tindakan sampingan.Pengambilan bahan berkhasiat tidak memerlukan pengawasan yg rapi sebagaimana pengambilan ubat-ubatan. Setiap sel badan hanya menerima bekalan bahan berkhasiat dgn terhad. Apabila keperluannya mencukupi, ia tidak akan menerimanya lagi. Kelanjutan berlebihan bahan berkhasiat adalah rendah. Keselamtannya amatlah terjamin.
11.           Orang tua biasanya memerlukan ubat pada sukatan rendah kerana mereka mudah mendapat kesan sampingan yg serius jika dibandingkan dengna orang muda.Orang tua memerlukan lebih banyak bilangan bahan berkhasiat oleh kerana faktor2 kekurangan yg berlarutan begitu lama serta penghazaman yg lemah.
12.           Ubat sebenarnya boleh menghasilkan penyakit disebabkan oleh kesan sampingannya.Bahan berkhasiat sedia memelihara (mengawal) badan daripada penyakit2 dengan pertama, menguatkan sel2 daripada serangan kuman bakteria,virus dan lain2. Kedua, melambatkan proses kemunduran (kelemahan organ berfungsi dengan baik) didlm badan.


TAHUKAH ANDA?

*Supplemen adalah ubat ? 
TIDAK. ---> Supplemen bukan ubat. Ubat terdiri daripada bahan jenis dadah yang "asing" untuk tubuh kita. Supplement adalah vitamin-vitamin pembina tubuh yang diperlukan oleh tubuh badan kita.

*Kita tak perlu vitamin sebab dah cukup makan?
 Bila diselidiki diet harian kita, kebanyakan yang kita makan tu HAMPAS sahaja.

*Semua supplement sama saja ?
 TIDAK. ---> Kebanyakan supplemen di pasaran adalah dari sumber sintetik. Supplemen terdiri dari 3 jenis : sintetik, organik dan semulajadi. Yang terbaik tentunya supplemen semulajadi.

*Supplemen memberi kesan sampingan?

 BETUL sekiranya ia dari sumber sintetik. Supplemen semulajadi TIDAK memberi kesan sampingan.

*Supplemen diperlukan oleh orang kurang nutrisi seperti mangsa kebuluran sahaja ?
 TIDAK. ---> Supplement adalah untuk orang yang mementingkan kesihatan.
~Tahukah anda kebanyakan rasa penat, letih, lesu, stress adalah antara petanda anda kekurangan vitamin?
~Tun Mahathir adalah pengamal supplemen, bandingkan diri beliau (dari segi fizikal dan buah pemikiran) dengan atuk kita yang seusia dengannya (yang tak ambil supplemen). Jelas kan?


Perlu ke kita makan vitamin kalau kita dah ambil makanan seimbang? Saya jawab YA kerana badan kita tak boleh menghasilkan (sintesis) vitamin sendiri, kecuali vitamin D (perlukan cahaya matahari). Tambahan pula dengan gaya hidup serba ringkas, serba segera zaman sekarang ni lagilah memaksa kita mengambil vitamin atau makanan tambahan.

Ok dah nampakkan perbezaan ubat dan supplemen...


*************************



Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF dan HARGA ISTIMEWA khas untuk anda.





Untuk Info dan Order:
Shaklee Independent Distributor | ID 949751
Facebook:Lyn lin
WhatsApp / SMS : 012 2745437




[Lagi testimoni VIVIX]-Rahsia kecantikan Ayu Raudhah


Assalamualaikum semua!

Semua kenal dengan Ayu Raudhah kan? Cantik orangnya, selain lemah lembut gitu. Ayu Raudhah ada rahsia bagaimana kekalkan kecantikan. Nak tau apa dia?







sumber gambar: www.supplementklinik.com







Tu makan dia..... Selain petua orang2 lama, Ayu Raudhah jugak amalkan supplemen. Dan yang jadi pilihannya adalah SIRAP MERAH atau lebih dikenali VIVIX... 

Kenapa VIVIX? KLIK SINI:-


************************


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF dan HARGA ISTIMEWA khas untuk anda.

Untuk Info dan Order:
Shaklee Independent Distributor | ID 949751
Facebook:Lyn lin
WhatsApp / SMS : 012 2745437


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.





Monday, 16 September 2013

7 SEBAB KENAPA WANITA PERLUKAN VITAMIN E





1. Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan. Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat.Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.

2. Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser. Pengalaman ibu sendiri bila mengalami bengkak susu yang ketara, ibu akan mengambil dua biji vitamin E namun ianya bukanlah diamalkan secara berterusan cuma pada saat melalui saat bengkak susu atau clog duct.



Rupa bentuk kapsul VITA-E

Seorang teman sebelum ini mengalami masalah di mana tempat kemaluannya didapati mempunyai benjolan seperti bengkak ketumbuhan, beliau mengamalkan dua biji vitamin E selama 7 hari dan alhamdulillah ketumbuhan itu mengecut dengan sendirinya. Ini kerana Vitamin E membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel dan melancarkan saraf terutama bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu yang berlarutan.

3. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan. Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Walau bagaimanapun melalui pengalaman ibu, pengambilan vitamin membantu mengatasi masalah kedinginan.

4. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar. Membantu mengatasi masalah sarah belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.

5. Vitamin E membantu mempercepat proses baik luka. Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. Rata2 ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.

6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Ibu membuat kesimpulan bahawa ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula.

7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.

Perbezaan Vitamin E Shaklee dengan vitamin E dipasaran ialah Shaklee mempunyai vitamin E yang mengandungi keperluan lengkap oleh tubuh iaitu 400iu dan beserta selenium.

Dan yang terbaru ni..Vitamin E semakin hebat dengan adanya extract biji anggur






Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF dan HARGA ISTIMEWA khas untuk anda.

Untuk Info dan Order:
Shaklee Independent Distributor | ID 949751
Facebook:Lyn lin
WhatsApp / SMS : 012 2745437


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Tuesday, 10 September 2013

Nutrisi dan Supplemen Semasa Tempoh Berpantang

ASSALAMUALAIKUM...

Pada kali ini nak berkongsi kebaikan supplemen shaklee yang berkaitan ibu-ibu yang sedang berpantang dan sedang menyusukan anak. Ini adalah set budget yang dicadangkan untuk para ibu untuk mengembalikan tahap kesihatan semasa tempoh berpantang. 

Berpantang dengan Set Vitamin Shaklee? Ambil vitamin ketika berpantang? Pelik tak bila orang cakap macam tu? Tak perlu pelik. Memang elok sangat ambil vitamin ketika berpantang sebab pengambilan vitamin selepas bersalin membantu menyembuhkan kita dari kesan fizikal dan psikologi semasa kehamilan dan proses bersalin. Malah, jika kita menyusu, kebaikan kesihatan dari pengambilan vitamin turut dapat kepada bayi kita nanti.

Pemilihan makanan selepas melahirkan anak atau semasa berpantang adalah satu aspek yang sangat penting diambil berat kerana ia memainkan peranan untuk mengembalikan semula tahap keseimbangan,hormon,mineral dan lemak penting yang telah digunakan semasa hamil dan ketika proses melahirkan anak.

Antara supplemen yang dicadangkan adalah ESP - Soy Protein Isolate Powderdan Vita-Lea® Iron Formula








1. VITA LEA WITH IRON FORMULA





  • Ibu yang sedang berpantang di galakkan ambil vita lea sebab semasa dlm pantang banyak makanan yang kita xboleh makan so tenaga kita akan berkurang.
  • Ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin,oleh itu ibu perlu ambil makanan yg seimbang dan berkhasiat bagi menggantikan semula darah yg hilang.
  • Mengandungi zat besi yang sgat penting dalam pembentukan sel darah merah.
  •  Kekurangan zat besi boleh menyebabkan ibu pucat,letih dan lesu serta tidak bermaya.
  • Kalau nk bf baby,pengambilan zat besi adalah sgat penting.
  • Vita lea tidak boleh di ambil dgn minuman bersusu kerana ia akan mengurangkan efisinsi penyerapan zat besi oleh badan.

Khasiat Utama Vita-Lea Shaklee

  • Sebagai penambahan tenaga segera, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, sekaligus membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian
  • Pelengkap Nutrisi, kerana kita sering kekurangan pelbagai vitamin dan mineral penting akibat amalan diet yang tidak seimbang, terutamanya mereka yang mengamalkan sayuran (vegetarian) dan anemia
  • Penting kepada kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar
  • Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma dan melambatkan proses penuaan
  • Elemen penting pada sel tubuh, kerana ia menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon serta menjaga kesihatan tiroid.
  • Melindungi organ seperti buah pinggang, jantung dan hati

Fakta Nutrisi Di Dalam Vita-Lea
  1. Vita A – Kesihatan mata, kulit, anti-oksida, melawan kanser, cegah rabun malam, bantu tumbesaran, kuatkan kerangka tulang, gusi, gigi, sistem respiratori, sistem imun dan rambut yang sihat
  2. Vita D – Perkasa kepadatan tulang, mencegah penyakit tulang lembut, osteoporosis dan psoriasis
  3. Vita E – Anti-oksida, kepejalan kulit, kulit berseri, melancar sirkulasi darah, mencegah darah beku, sakit jantung, katarak, atritis, baik untuk sistem produktif lelaki, mengurangkan kesan parut
  4. Vita C – Anti-oksida, melawan kanser, merangsang formasi kolagen, meningkatkan daya tahanan penyakit, percepat sembuh luka, mencegah selsema, gusi berdarah, darah beku, hidung berdarah
  5. Asid Folik – Kesihatan fetus, merangsang pengeluaran susu badan, kesihatan sel darah merah, kurangkan risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, osteoporosis, tekanan, ulser mulut, kesihatan kulit
  6. Vita B1 – Menukarkan makanan kepada tenaga, perkasa memori, kecerdasan mental, membina dan merangsang peredaran darah
  7. Vita B2 – Tukarkan makanan kepada tenaga, anemia, keletihan mata, katarak, jangkitan lidah dan mulut, kekejangan
  8. Vita B3 – Tukar makanan kepada tenaga, menghasilkan hormon, merangsang peredaran darah, lower blood ripid, merawat kepeningan, cirit-birit, migrain, ulser, nafas berbau, baik untuk perut dan usus
  9. Vita B6 – Metabolisma protein, baiki otot, senggugut, penenang, tenaga, elakkan muntah-muntah, bibir kering, glossitis, dermatitis, kekejangan, kebas, anemia
  10. Vita B12 – Membantu tumbesaran fetus dan kanak-kanak, bantu selera makan, tindak balas saraf, baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, fokus, keupayaan seksual dan mengelakkan anemia, keletihan, keresahan, diabetis, rabun
  11. Biotin – Bantu B-Kompleks berfungsi lebih efektif, cegah rabun, rambun beruban dan gugur, diabetes, sakit otot, ekzema dan keradangan kulit
  12. Vita B5 – Meredakan tekanan, kesan penenang, melawan alahan, sembelit, keletihan, atritis, meredakan kesan sampingan akibat antibiotik, mencegah jangkitan, percepat sembuhan luka
  13. Kalsium – Perkasakan tulang dan gigi, darah beku, kebas, kejang, rasa sakit, insomnia, mengekalkan kadar degupan jantung normal, mencegah osteoporosis/ penyakit tulang lembut
  14. Fosforus – Meningkatkan kepadatan tulang, diabetes, batu karang, mencegah pereputan tulang, membantu tumbesaran, meredakan kesakitan akibat atritis,anoreksia
  15. Iodin – Baik untuk tiroid, membantu tumbesaran fetus, tingkatkan kadar IQ kanak-kanak, membina ligamen/otot dan kesinambungan tisu-tisu, kekuatan fizikal, mengawal berat badan
  16. Zat besi – Membentuk hemaglobin, redakan kesakitan akibat PMS (senggugut), membantu tumbesaran, melawan penyakit, mengelakkan keletihan, anemia
  17. Magnesium – Kesihatan tulang, gigi, merehatkan otot dan sistem saraf, sifat penenang semulajadi, mencegah tekanan, diabetes, sakit jantung, batu karang, sakit buah pinggang, hari dan masalah penghadaman
  18. Kuprum – Membantu menukarkan zat besi kepada hemoglobin, kesihatan rambut, edema, penyakit berkaitan tulang, masalah kebengkakan
  19. Zink – Perkasa sistem imun, percepat sembuhan luka, keupayaan seksual lelaki, mencegah masalah prostat, baik untuk deria rasa dan bau, ketajaman minda

2. Energizing Soy Protein (ESP)


Ia memberi tenaga, membantu melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol dan memberikan rasa kenyang pada kadar yang lama. Sangat bagus utk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu.Apa bezanya soya Shaklee ini dengan soya lain yang berada di pasaran? Soya Shaklee adalah non GMO soy. Ia juga dibasuh bukan menggunakan alkohol. Diproses dengan suhu yang sangat sederhana agar enzim didalamnya tidak musnah. Kualitinya sangat tinggi.



#Penggambilan Jamu sudah tidak perlu kerana set ini telah lengkap dengan semua keperluan Ibu selepas Bersalin.


jazakallahu khairan...




*sumber info:http://drzubaidi.com/blog/?p=4295


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF dan HARGA ISTIMEWA khas untuk anda.


Untuk Info dan Order:
Shaklee Independent Distributor | ID 949751
Facebook:Lyn lin
WhatsApp / SMS : 012 2745437


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.




Monday, 9 September 2013

Set Shaklee untuk pesakit gout

Anda masih tercari-cari supplement yang sesuai untuk pesakit gout ???
Jangan risau shaklee boleh membantu anda..Set Shaklee untuk pesakit gout boleh membantu meredakan sakit yang anda hadapi. Selain itu, anda juga perlu mengetahui punca, makanan yang perlu dielakkan dan cara mengatasi atau sekurang-kurangnya cara untuk meredakan kesakitan..

Penyakit Gout ini terjadi disebabkan kandungan asid urik berlebihan dalam badan, lalu membentuk kristal yang berkumpul pada sendi-sendi. Kristal ini yang akan menghalang sendi daripada berfungsi secara normal.

Penyakit gout akan bertambah teruk jika pesakit memakin makanan yang tinggi purin seperti organ dalaman haiwan, ikan bilis dan daging. Disebabkan itu adalah penting bagi penghidap penyakit gout untuk mengetahu punya dan sedaya upaya mengelak daripada memakan makanan tersebut .

Pesakit Gout amat memmerlukan air yang optimum di dalam badan.Air berfungsi untuk menyikirkan asid urik dari badan.Kandungan air perlu sentiasa optimum di dalam badan.

Shaklee ada menawarkan set supplement untuk penyakit Gout.





Alfalfa : Menyah toksin dari badan secara semula jadi dan selamat. ia turut menyingkirkan asid urik dalam badan

Performance Drink : Mengekalkan kandungan cecair di dalam badan,(perlu juga minum air putih/air masak setiap masa. Minum sedikt tetapi kerap)

Omega Guard/AJHT : Memberi keselesaan pada sendi.



*********************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF dan HARGA ISTIMEWA khas untuk anda.


Untuk Info dan Order:
Shaklee Independent Distributor | ID 949751
Facebook:Lyn lin
WhatsApp / SMS : 012 2745437


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.






Wednesday, 4 September 2013

Antara Testimoni Vivix untuk Di kongsi







**************************


Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF dan HARGA ISTIMEWA khas untuk anda.


Untuk Info dan Order:
Shaklee Independent Distributor | ID 949751
Facebook:Lyn lin
WhatsApp / SMS : 012 2745437


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.




[PROMOSI SEPTEMBER]: Beli 6 PERCUMA 1 CoQHealth Plus



Assalamualaikum WBT...


Setiap bulan Shaklee memang buat promosi. Seperti biasa bila dah masuk bulan baru ni mesti nak tau promosi apa yang Shaklee tawarkan?
Ok, untuk bulan ni Shaklee bagi CoqHealth Plus sebagai produk promosi.
CoQHealth ni adalah supplemen untuk kebaikan jantung.. 
Ingat tau, untuk jantung.
Jadi kot la ada sedara mara, kenalan jauh dan dekat bolehlah dibeli dan diberikan kepada meraka-meraka itu untuk rasai kebaikannya...ingat juga jantung kira ni telah berfungsi mengepam darah kita dari kita dalam kandungan ibu kita lagi. So sayangilah jantung anda..



Kita tengok kebaikannya dulu :-





CoQHealth™ Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau yang didatangkan di dalam kapsul bioketersediaan minyak kacang soya bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik.

CoQ10 telah ditunjukkan dapat:

• Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung






• Menggalak dan melindungi arteri sihat terhadap 

pengoksidaan LDL

• Meningkatkan peredaran darah

• Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di 

dalam darah.









 Apa keistimewaan dan kelebihan CoQHealth ni berbanding produk CoQ10 yang lain?

  • Untuk mendapatkan jumlah yang setara dengan 28mg CoQ10 di dalam CoQHealth Plus, anda perlu memakan 1.7kg ayam atau 28 cawan brokoli! Erk...mampu ke nak makan sebanyak tu? Nak senang, telan je sebiji CoQHealth ni...hehe
  • Kombinasi CoQ10 dengan Vitamin E dipercayai untuk mengukuhkan keupayaan antioksidan yang terdapat di dalam vitamin E kerana CoQ10 membantu mengitar dan menjana semula vitamin E untuk memberikan perlindungan antioksidan berterusan kepada sel-sel tubuh.
  • Ekstrak Teh Hijau mengandungi procyanidins yang telah ditemui yang dipercayai dapat membantu menyokong kesihatan endothelium (lapisan tisu antara kapilari darah dan jantung)
  • CoQ10 berasal daripada seumber semulajadi melalui kaedah penapaian yis. Bahan mentahnya merupakan satu-satunya CoQ10 semulajadi daripada yis yang ditapai yang terdapat pada masa kini yang sumbernya telah diuji dan diyakini ramai secara meluas mempunyai kualiti yang tinggi dalam sumber bioketersediaan CoQ10 nya.
  • Tanpa Gluten.

Info lanjut tentang CoQHealth Plus:
  • Mengandungi Koenzim Q10 yg penting utk sel tubuh bagi menghasilkan tenaga sendiri untuk kekal berfungsi
  • Mengandungi kesemua proprieteri semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan vitamin E dan estrak teh hijau
  • Mengelakkan penyakit kardiovaskular termasuk arteri tersumbat
  • Digunakan untuk merawat penyakit kanser seperti kanser payudara dann membantu pesakit yg menerima rawatan kemoterapi
  • Membantu meningkatankan penghasilan insulin yang membantu pesakit diabetis
  • Merawat masalah penyakit gusi
  • Membantu merawat pesakit Parkinson
  • Membantu meningkatkan tahap kesuburan dan jumlah sperma

*******************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang bermutu tinggi ini, saya adalah wakil pengedar sah anda. Anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF dan HARGA ISTIMEWA khas untuk anda.






Untuk Info dan Order:
Shaklee Independent Distributor | ID 949751
Facebook:Lyn lin
WhatsApp / SMS : 012 2745437


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.